Veelgestelde vragen
Kan ik losse tests bestellen?
Ja, leden kunnen bijna alle tests los bijbestellen. Wil je bijvoorbeeld je vitamine D hertesten na een lage score en een aanpassing in je dieet, bestel deze dan in de webwinkel.
Is het mogelijk om aanvullende/ verdiepende tests uit te voeren?
Jazeker! Met honderden verschillende testmogelijkheden heeft healthFX een zeer compleet testaanbod. Bijna al deze tests kunnen los besteld worden door leden. Geeft een bepaalde testwaarde aanleiding tot verdiepende tests of heb je een andere reden om extra tests uit te voeren dan kan je in de online winkel je test los bestellen. De rest van het proces werkt (in de meeste gevallen) hetzelfde: Het afname materiaal wordt opgestuurd zodat je het monster kan (laten) afnemen. Na het opsturen van het monstermateriaal staan de testresultaten binnen enkele dagen in je online omgeving.
Zijn de kosten voor abonnementen of vervolgtests verzekerd?
Als je de labtests laat uitvoeren op eigen initiatief (zonder doktersverwijzing) dan zal de zorgverzekering de kosten op dit moment meestal niet vergoeden. De zorg in Nederland is helaas (nog) vooral gericht op het beter maken van mensen, in plaats van het voorkomen van ziektes. Wat ons betreft een onjuiste aanpak in een land waar de meeste mensen inmiddels overlijden aan welvaartziektes, want dit zijn bij uitstek ziektes die te voorkomen zijn door het verbeteren van leefgewoontes. Zie voor meer informatie:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/108139-wat-zijn-welvaartsziekten.html)
Zijn mijn gegevens veilig?
We doen er alles aan om je gegevens veilg te houden. Privacy, veiligheid en annonimiteit zijn speerpunten van healthFX:
Is healthFX beschikbaar buiten Nederland?
Op dit moment bieden we onze services alleen aan in Nederland. We hopen dit op termijn uit te breiden.
Zijn de testresultaten betrouwbaar?
healthFX levert alleen de hoogste kwaliteit. Voor alle tests wordt samengewerkt met het gerenomeerde Medische Laboratoria Dr. Stein & Collegae. Dit state of the art laboratorium is volledig gecertificeerd en geaccrediteerd (ISO/ IEC 15189:2007) en wordt door vele Nederlandse instellingen gebruikt.
https://medlab-stein.nl/
Krijg ik persoonlijk medisch advies bij mijn testresultaten?
Nee. healthFX geeft je inzicht in je resultaten per geteste biomarker:
- Wat zijn mogelijke (algemene) oorzaken en gevolgen van te lage/ hoge scores?
Wat is en hoe werkt 2-factor authentificatie?
2-Factor Authentificatie (2FA) is een methode om gegevens extra veilig op te slaan door bij het inloggen twee stappen te doorlopen om toegang te krijgen. healthFX maakt gebruik van 2FA middels een time-based one-time password (totp). Hierbij wordt er naast je password een 6-cijferige code vereist die elke 30 seconden wijzigt. Deze code wordt gegenereerd door een app op je telefoon. Er zijn geen extra kosten aan verbonden; er bestaan veel gratis en betrouwbare apps voor iOS en Andriod die deze methode ondersteunen.
Waar kan ik bloed laten prikken? (en ander monster materiaal laten afnemen?)
Bij healthFX werken we met twee methodes; vingerprik (bij pakket 1 en 2) en prikpunt (bij pakket 2 en 3). In ons blog vind je een uitgebreide beschrijving van beide opties, maar in het kort:
Hoe werkt zelfstandig afnemen van bloed?
De pakketten healthFX check-up en Vitamines & mineralen kunnen thuis worden afgenomen met een thuispriksetje. De meeste losse tests die leden kunnen bestellen kunnen ook met een thuisprikset worden afgenomen.
Moet ik een afspraak maken om bloed te laten prikken bij een prikpunt?
Nee, als je naar 1 van de 800 prikpunten in Nederland gaat dan is een afspraak niet nodig. De prikpunten hebben bepaalde inlooptijden. Na het boeken ontvang je de dichtsbijzijnde locatie en de tijden waarop je er terecht kan. Zie voor meer informatie onze blogpost over de afname van monstermateriaal.
Moet ik iets doen ter voorbereiding van het afnemen van bloed?
Voor de zekerheid is het verstandig om in de 24 uur voor de test:
Ik ben mijn 2FA code kwijt (authenticator app), wat nu?
Neem contact op via het contactformulier op de website (onderaan elke pagina). Na het valideren van je identiteit geven we je de mogelijkheid om een nieuwe 2FA code aan te maken.
Is er een healthFX app voor op mijn mobiele telefoon?
Onze website is ontwikkeld als web app, zodat alle functionaliteit van de website beschikbaar is op je mobiel. Er staat geen aparte app in de App Store / Play store, maar je kan de web app wel op je beginscherm (home screen) zetten door de volgende stappen te volgen:
Ik heb niet alle tests in het duurste pakket nodig, maar wil wel ..... testen, kan dat?
Dat kan. Kies voor een pakket dat beter aansluit bij jouw situatie. Daarna is het mogelijk om in de online winkelomgeving voor klanten een losse test bij te bestellen (bv Omega 3 index). Alle tests die in de pakketten zitten (plus vele extra tests) zijn los bij te bestellen.