Veelgestelde vragen

Kan ik losse tests bestellen?


Ja, leden kunnen bijna alle tests los bijbestellen. Wil je bijvoorbeeld je vitamine D hertesten na een lage score en een aanpassing in je dieet, bestel deze dan in de webwinkel. We proberen losse tests voor een zo aantrekkelijk mogelijke prijs aan te bieden. De toegevoegde waarde van healthFX is niet alleen het leveren van eenmalige testresultaten. We leveren een continue service zodat mensen actief hun gezondheid kunnen monitoren en verbeteren, daar kunnen hertests voor nodig zijn.




Is het mogelijk om aanvullende/ verdiepende tests uit te voeren?


Jazeker! Met honderden verschillende testmogelijkheden heeft healthFX een zeer compleet testaanbod. Bijna al deze tests kunnen los besteld worden door leden. Geeft een bepaalde testwaarde aanleiding tot verdiepende tests of heb je een andere reden om extra tests uit te voeren dan kan je in de online winkel je test los bestellen. De rest van het proces werkt (in de meeste gevallen) hetzelfde: Het afname materiaal wordt opgestuurd zodat je het monster kan (laten) afnemen. Na het opsturen van het monstermateriaal staan de testresultaten binnen enkele dagen in je online omgeving.




Zijn de kosten voor abonnementen of vervolgtests verzekerd?


Als je de labtests laat uitvoeren op eigen initiatief (zonder doktersverwijzing) dan zal de zorgverzekering de kosten op dit moment meestal niet vergoeden. De zorg in Nederland is helaas (nog) vooral gericht op het beter maken van mensen, in plaats van het voorkomen van ziektes. Wat ons betreft een onjuiste aanpak in een land waar de meeste mensen inmiddels overlijden aan welvaartziektes, want dit zijn bij uitstek ziektes die te voorkomen zijn door het verbeteren van leefgewoontes. Zie voor meer informatie:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/108139-wat-zijn-welvaartsziekten.html)
Wij zijn van mening dat verbeterde preventie kosten kan besparen in de zorg en de algemene gezondheid in Nederland kan verbeteren. De services die healthFX biedt kunnen een belangrijk onderdeel zijn van deze verbeterde preventie en zouden wat ons betreft vergoed moeten worden. We gaan in gesprek met zorgverzekeraars, hopelijk kunnen we een verandering in gang zetten!




Zijn mijn gegevens veilig?


We doen er alles aan om je gegevens veilg te houden. Privacy, veiligheid en annonimiteit zijn speerpunten van healthFX: 1. We bewaren zo min mogelijk persoonlijke gegevens 2. We houden persoonlijke gegevens waar mogelijk anoniem 3. We gebruiken persoonlijke gegevens alleen voor het bieden van onze services 4. We slaan persoonlijke gegevens beveiligd op, met 2-factor authentificatie op de testresultaten
Zie onze privacy statement (link onderaan deze pagina) voor meer details.




Is healthFX beschikbaar buiten Nederland?


Op dit moment bieden we onze services alleen aan in Nederland. We hopen dit op termijn uit te breiden.




Zijn de testresultaten betrouwbaar?


healthFX levert alleen de hoogste kwaliteit. Voor alle tests wordt samengewerkt met het gerenomeerde Medische Laboratoria Dr. Stein & Collegae. Dit state of the art laboratorium is volledig gecertificeerd en geaccrediteerd (ISO/ IEC 15189:2007) en wordt door vele Nederlandse instellingen gebruikt. Meer informatie vindt je in onze blogpost over het laboratorium en op:
https://medlab-stein.nl/




Krijg ik persoonlijk medisch advies bij mijn testresultaten?


Nee. healthFX geeft je inzicht in je resultaten per geteste biomarker: - Valt de uitslag binnen het referentiebereid op basis van geslacht en leeftijd? - Hoe verhoudt de uitslag zich ten opzichte van vorige testmomenten?
- Wat zijn mogelijke (algemene) oorzaken en gevolgen van te lage/ hoge scores? - Wat kan er gedaan worden ter verbetering? De informatie bij de uitslagen betreft generieke informatie en is geen persoonlijk medisch advies. Er wordt bijvoorbeeld geen rekening gehouden met eventuele medische condities (b.v. iemand met suikerziekte zal op verschillende tests afwijkende waardes vertonen) en medicijngebruik. Voor persoonlijk medisch advies is een gesprek met een medisch specialist noodzakelijk (bijvoorbeeld je dokter). Bij twijfel raden we je daarom altijd aan om contact op te nemen met een medisch specialist.




Wat is en hoe werkt 2-factor authentificatie?


2-Factor Authentificatie (2FA) is een methode om gegevens extra veilig op te slaan door bij het inloggen twee stappen te doorlopen om toegang te krijgen. healthFX maakt gebruik van 2FA middels een time-based one-time password (totp). Hierbij wordt er naast je password een 6-cijferige code vereist die elke 30 seconden wijzigt. Deze code wordt gegenereerd door een app op je telefoon. Er zijn geen extra kosten aan verbonden; er bestaan veel gratis en betrouwbare apps voor iOS en Andriod die deze methode ondersteunen. Hoe stel ik 2FA in? Bij de eerste keer dat je je testresultaten gaat benaderen zal de website detecteren dat er nog 2FA is ingesteld. Er worden dan automatisch instructies getoond voor het instellen van 2FA. In het kort: Je wordt gevraagd om een app te installeren en een QRcode te scannen met de app. Ter controle voer je dan de 6-cijferige code in en je bent klaar. Daarna wordt je bij het inloggen gevraagd om de 6-cijferige code.




Waar kan ik bloed laten prikken? (en ander monster materiaal laten afnemen?)


Bij healthFX werken we met twee methodes; vingerprik (bij pakket 1 en 2) en prikpunt (bij pakket 2 en 3). In ons blog vind je een uitgebreide beschrijving van beide opties, maar in het kort: - Vingerprik: Je kan zelf thuis de afname doen. Wij delen duidelijke instructies. Na de afname doe je het materiaal in de brievenbus (of breng naar een PostNL pakketpunt) en je bent klaar! - Prikpunt: Wij maken een afspraak voor je bij een prikpunt bij je in de buurt (met inlooptijden, dus je zit niet vast aan een bepaalde dag/tijd). Indien gewenst kan je daarna contact opnemen om de locatie te wijzigen. Er zijn er 800+ in Nederland, dus er zit er altijd eentje op een handige locatie.




Hoe werkt zelfstandig afnemen van bloed?


De pakketten healthFX check-up en Vitamines & mineralen kunnen thuis worden afgenomen met een thuispriksetje. De meeste losse tests die leden kunnen bestellen kunnen ook met een thuisprikset worden afgenomen. Bij het thuispriksetje zit een duidelijke beschrijving van de te nemen stappen. In het kort: het bloedafnemen wordt gedaan met een vingerprik. We leveren daarvoor een compleet pakketje met speciale kleinere bloedbuisjes, een houder voor de buisjes, alcoholdoekje, vingerpriknaald, pleister, etc. Na het afnemen van het bloed doe je de testkit simpelweg in de brievenbus (of breng het naar een PostNL pakketpunt).




Moet ik een afspraak maken om bloed te laten prikken bij een prikpunt?


Nee, als je naar 1 van de 800 prikpunten in Nederland gaat dan is een afspraak niet nodig. De prikpunten hebben bepaalde inlooptijden. Na het boeken ontvang je de dichtsbijzijnde locatie en de tijden waarop je er terecht kan. Zie voor meer informatie onze blogpost over de afname van monstermateriaal. Mocht je liever naar je eigen dokter gaan dan kan het zijn dat je daar wel een afspraak voor nodig hebt.




Moet ik iets doen ter voorbereiding van het afnemen van bloed?


Voor de zekerheid is het verstandig om in de 24 uur voor de test: - geen alcohol te dringen; - niet lichamelijk in te spannen met hoge intensiteit; - geen calorien te eten en drinken in de 12 uur voor de test (vaak is afname in de ochtend daarom gemakkelijker). Drinken zonder calorien kan wel gedronken worden. Eventuele extra vereisten staan altijd bij de instructies die met de testkit worden meegestuurd.




Ik ben mijn 2FA code kwijt (authenticator app), wat nu?


Neem contact op via het contactformulier op de website (onderaan elke pagina). Na het valideren van je identiteit geven we je de mogelijkheid om een nieuwe 2FA code aan te maken.




Is er een healthFX app voor op mijn mobiele telefoon?


Onze website is ontwikkeld als web app, zodat alle functionaliteit van de website beschikbaar is op je mobiel. Er staat geen aparte app in de App Store / Play store, maar je kan de web app wel op je beginscherm (home screen) zetten door de volgende stappen te volgen: iOS (Apple): 1. Open de healthFX website in de standaard iOS browser (Safari) 2. Tik op het deel-icoon (vierkant met pijltje omhoog) in de taakbalk onderin 3. Scroll naar beneden en tik op "Zet op beginscherm" / "Add To Homescreen" 4. Pas indien gewenst de naam aan en tik op "Voeg toe" / "Add" Andriod: 1. Open de healthFX website in de standaard Andriod browser (Chrome) 2. Tik nu rechtsboven op het menu-icoontje 3. Selecteer de optie "Toevoegen aan startscherm" 4. Tik tenslotte om te bevestigen op "Toevoegen" Na het volgen van de instructies staat er een paars healthFX icoon op je beginscherm. Deze is nu te gebruiken als elke andere app!




Ik heb niet alle tests in het duurste pakket nodig, maar wil wel ..... testen, kan dat?


Dat kan. Kies voor een pakket dat beter aansluit bij jouw situatie. Daarna is het mogelijk om in de online winkelomgeving voor klanten een losse test bij te bestellen (bv Omega 3 index). Alle tests die in de pakketten zitten (plus vele extra tests) zijn los bij te bestellen.





Contact